Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń 2020/2021
Staramy się o uzyskanie certyfikatu!!!

Szkoła Podstawowa nr 3 w Świdniku w 1 semestrze roku szkolnego 2020/2021 brała udział w Ogólnopolskim Konkursie zorganizowanym przez Studium Prawa Europejskiego dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą:

Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń 2020/2021

Hasłem konkursu było: Prawo, Przyjaźń, Tolerancja

Konkurs odbywał się okresie od 17 września 2020 r. do 15 lutego 2021 r.
Jeśli szkoła, wykona dobrze zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzyma certyfikat
Bezpiecznej Szkoły.
Koordynatorem konkursu była p. Agnieszka Flis.

Celem konkursu było spopularyzowanie wśród uczniów podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki w tym ucznia-obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Równocześnie konkurs miał służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkoły i uczniów.
Szkoła przyjęła na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu Bezpieczna Szkoła jest uzyskanie co najmniej 80 % punktów z 11 zadań.

Zadania konkursu, które podjęła nasza szkoła:

  1. Przeprowadzenie debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę.
  2. Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości).
  3. Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji i organizacji społecznych nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp.
  4. Przeprowadzenie pogadanek na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne, podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta” ,„Czy uczniowie klną i dlaczego?…”
  5. Przeprowadzenie konwersatoriów na temat „Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić?”
  6. Przeprowadzenie konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki”?
  7. Przeprowadzenie konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność?
  8. Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…
  9. Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. Zadanie to podjęła świetlica szkolna.
  10. Zgłoszenie swoich przedstawicieli) do udziału w seminarium Bezpieczna Szkoła 2019/2020, które w okresie od 17.09.2020 r. do 17.12.2020 r., przeprowadziło w formule e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe). Kurs przeprowadzony był z wykorzystaniem metody e – learning. Zaliczenie kursu odbywało się poprzez quizy online. Zadanie to wykonała p. A. Flis i uzyskała zaświadczenie o ukończeniu kursu: kompetencji ogólnych „Bezpieczna Szkoła 2020/2021 w wymiarze 100 godzin.

Na początku lutego szkoła prześle swoje sprawozdanie do organizatorów konkursu i .... czekamy na wyniki. Mamy nadzieję na uzyskanie certyfikatu „Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”.