Czy można grać zdalnie w grę planszową? Jest to możliwe w Szkole Podstawowej nr 3!

Dokonaliśmy tego w klasach 8 a i 8 c wspólnie z wolontariuszką Fundacji Edukacja dla Demokracji, panią Agnieszką Caban. GRA DEMOCRACY CAKE
KROK 1
Wstęp do gry– prezentacja, szybkie przypomnienie zasad gry, prowadząca Agnieszka Caban oraz gospodarz Renata Piątkiewicz


KROK 2
Podział na grupy według kolorów i budowanie państwa.
Na czacie wszyscy uczniowie otrzymali kafelki do „Budowania państwa”– łącznie 6 kafelków z hasłami. Każde hasło ma odpowiednie wyjaśnienie.
Podzieliliśmy się na grupy, każda z podzielonych grup miała ułożyć kafelki chronologicznie (czyli rozpisać swoją kolejność), w jaki sposób, po kolei widzi stworzenie własnego państwa. Od jakich elementów zaczyna się budowanie państwa, a na jakich się kończy? Decyzje co do kolejności miała podjąć cała grupa. Czas na ich rozpisanie to 10 minut. Potem wszystkie grupy wróciły na ogólne spotkanie i kapitanowie drużyn przekazali wyniki pracy w grupach. Dyskutowaliśmy wspólnie dlaczego akurat taka kolejność została wybrana.
KROK 3
Wymyślamy nazwę naszego państwa i rysujemy flagę.
W grupie wymyśliliśmy nazwę swojego Państwa. Grupy ustaliły jak będzie wyglądać flaga ich państwa, co powinno się na niej znaleźć (kolory, symbole), jedna osoba narysowała flagę.
KROK 4
Tworzymy demokrację
Na czacie wszyscy uczniowie otrzymali kafelki do budowania demokracji– łącznie 21 kafelków z hasłami. Każde hasło ma odpowiednie wyjaśnienie. Każda z podzielonych grup miała wybrać tylko 6 najważniejszych składników demokracji z 21 kafelków. Od jakich elementów zaczyna się budowanie demokracji, a na jakich się kończy, i które są najmniej ważne. Decyzje co do wyboru i kolejności podjęła cała grupa.
KROK 5
Ratujemy demokrację
Każda z grup dostała zły składnik, który ma popsuć stworzoną przez nich wcześniej demokrację. Grupa musiała się zastanowić, czy ich demokracja się obroni. Jeśli nie, to mogli skorzystać z pozostałych kafelków do budowania demokracji, które były im udostępnione na czacie.
Podsumowanie
Rozmowa wszystkich uczestników czym dla nich jest demokracja, jakie są jej największe zagrożenia, czym są prawa człowieka, które z haseł jest obecne w naszym życiu, a którego brakuje.