W piątek 13 grudnia, w czytelni SP 3 odbył się konkurs mitologiczny dla klas piątych zorganizowany w formie escape roomu. Uczniowie mieli 45 minut aby wyjść z zamkniętego na klucz pomieszczenia, dzięki odnalezieniu kodowanych zadań i łamigłówek z zakresu mitologii greckiej. Każda odpowiedź była jednocześnie wskazówką prowadzącą do odnalezienia klucza. Podczas zajęć uczniowie mogli korzystać z urządzeń mobilnych z dostępem do internetu, a także ze znajdujących się w sali komputera podłączonego do sieci, encyklopedii i słowników. Do niektórych zadań potrzebny był czytnik kodów QR, które po zeskanowaniu pokazywały zagadki ułożone przez nauczycielkę historii, panią Renatę Piątkiewicz i umieszczone na platformie Lerning Apps.

Kody zostały ukryte w księgach, a wskazówki gdzie należy ich szukać, uczniowie otrzymali gdy poprawnie wykonali poprzednie łamigłówki. Pod koniec tajemniczy głos z telefonu miał podać zadanie ostateczne. W sali znajdowały się ilustracje o znaczeniu symbolicznym w mitologii greckiej i również były pomocne aby znaleźć klucz do wyjścia. Uczniom przez cały czas towarzyszyły wielkie emocje. Wprawdzie klasy podzielono na grupy, ale idea gry wykluczała rywalizację na rzecz współpracy. Ta interaktywna gra wpisuje się w rozwijanie kompetencji kluczowych. Dzięki niej uczniowie mogą uczyć się działania w grupie i korzystania z najnowszych technologii. Wygrała klasa 5A, która odnalazła klucz do wyjścia z escape roomu w najkrótszym czasie – 14 minut 29 sekund a tuż za nimi znalazła się klasa 5B. Uczniowie przebrali się w stroje z epoki oraz przygotowali plakaty mitologiczne.

W SP3 OLIMP W ROLI ESCAPE ROOMUPokaż galerie